Bel voor vragen of het maken van een afspraak:+31 (40) 285 80 78

New Vespa GTS 300 HPE 2023

Vespa GTS zal ongetwijfeld de geschiedenis ingaan als een van 's werelds meest geliefde scooters, voortgevloeid uit de legendarische "Vespone", de naam die is gegeven aan die Vespa's met een grotere, strikt stalen carrosserie. Vespa's om elegant door de stad te rijden, maar die ook klaar zijn om te reizen, of zelfs avontuurlijk zijn dankzij hun steeds sterkere motoren.

Op de markt gezet in 2003 met de lancering van de GT 125 en 200, bleef de Vespa familie groeien in 2005, met de komst van de GTS 250 en de daaropvolgende verbetering in prestaties door eencilinder motoren tot 300 cc.

In 2016 profiteerde Vespa GTS van de familie van i-get motoren, in 125 en 150cc versies. In 2019 werd de 300 HPE-motor gelanceerd, met meer dan 23 pk, de krachtigste ooit op een Vespa, evenals de SuperTech-versie, de eerste grote Vespa voorzien van een TFT-kleurendisplay.

Voor 2023 hebben de Italianen het hele Vespa GTS-assortiment verder verbeterd, waarbij de unieke Vespa-stijl is gecombineerd met een reeks technische updates om de veiligheid, het comfort en die spreekwoordelijke aandacht voor de stilistische details te verhogen.

OTR service mag zich ondertussen wel Vespa GTS specialist noemen en heeft een mooie collectie van dit model besteld of al op voorraad. Onze monteurs zijn op de hoogte van de techniek en OTR service heeft al het speciaal gereedschap in huis om service en reparaties aan Vespa scooters volgens het boekje uit te voeren.

De new Vespa GTS 300 start bij een prijs van € 7499.--
De New Vespa GTS 300 Super Tech het topmodel kost € 7999.--

Voor meer info OTR service 0402858078

20221025 170707

De nieuwe Vespa GTS-reeks, boordevol standaarduitrusting, omvat vier varianten, die volgens de Italianen elk hun eigen karakter hebben: de klassieke en zeer elegante Vespa GTS, de eigentijdse GTS Super, de ruige GTS SuperSport en de ultratechnologische Vespa GTS SuperTech. Alle vier de GTS varianten zijn voorzien van nieuwe remmen, vering en instrumentarium, evenals een sleutelloos contact en een range van 14 kleuren.

Om met dat eerste te beginnen, Vespa heeft de GTS van nieuwe remklauwen en Brembo rempompen voorzien, die niet alleen voor een significant reductie in remweg hebben gezorgd, maar ook dat minder ervaren beginnend motorrijders zich meer op hun gemak zullen voelen tijdens sportief gebruik. Uiteraard voorzien van de laatste generatie Bosch ABS.

Voor wat de vering betreft heeft Vespa updates aan de voorwielophanging doorgevoerd die de stabiliteit moeten hebben verbeterd, vooral bij hoge snelheden. De calibratie van de vering is aangepast, wat ook moet hebben bijgedragen aan het comfort en de wegligging. En over comfort gesproken: Vespa heeft de GTS ook van een nieuw zadel voorzien, dat nog meer comfort moet bieden.

Na de introductie van het TFT-kleurendisplay op de SuperTech-versie, debuteren de andere versies nu met een nieuw instrumentarium, completer en beter in staat om het potentieel van het VESPA MIA-connectiviteitssysteem te benutten (standaard op SuperSport en SuperTech, optioneel voor de GTS en GTS Super).

Vespa spreekt van "een perfecte mix tussen de historische elegantie van Vespa-instrumenten en innovatie", bestaand uit de stijlvolle analoge snelheidsmeter, waaronder nu een 3" LCD-scherm is voorzien waarin breed scala aan ritgegevens af te lezen is (maximum snelheid, gemiddelde snelheid, actueel verbruik, gemiddeld verbruik, actieradius en batterijstatus) en alle meldingen met betrekking tot oproepen, berichten en muziek, in gevallen waarin het voertuig is verbonden met de smartphone met het VESPA MIA-systeem.

Op het vlak van praktische bruikbaarheid en gebruiksgemak heeft de GTS nog een stap vooruit gezet met de introductie van het keyless-systeem, waarmee het contact kan worden activeren zonder de traditionele sleutel in een contactslot te hoeven steken, waardoor handelingen zoals het starten van de motor, het openen van het zadel en het vergrendelen van het stuurslot allemaal met de afstandsbediening kunnen worden gedaan.

De klassieke contactschakelaar met slot is vervangen door een praktische knop. Om de GTS op contact te zetten, hoef je alleen maar die knop in te drukken (daarbij het startsignaal activerend, begeleid door een welkomstbericht in het instrumentenpaneel) en vervolgens in de AAN-stand te zetten. De motor wordt op de gebruikelijke manier gestart, via de startknop rechts op het stuur.

Supertech Grigio G22 Side Left 300 Copia 1100X619
Supertech Grigio G22 3 4 Right 300 Copia 1100X619
Super Tech Blu Dy Side Right 300 Copia 1100X619
Super Sport Verde Oliva V03 Side Right 300 Copia 1100X619
Super Sport Arancio A11 Side Left 300 Copia 1100X619